tisdag, augusti 24, 2010

Sociala medier och valet

Igår kväll träffade jag medlemmar och pratade om hur vi i folkpartiet arbetar med sociala medier under valrörelsen. Vi blir allt fler liberaler från Göteborg på nätet och det är bra. Att föra dialog och diskutera politik där väljarna finns är viktigt. Jag trivs bra i valstugan, på torgmöten, i skoldebatter och i intervjuer - men tycker att det är lika viktigt att finnas tillgänglig på nätet.

Jag driver hela min personvalskampanj till riksdagen här på webben och använder den här bloggen som plattform för att möta människor. Det betyder att jag inte har tagit fram något material som jag delar ut i brevlådor och vid valstugan - även om jag då och då skulle vilja ha det. Det är ju så man gör eller? Men den här valrörelsen ska jag mer eller mindre bara använda sociala medier.

Idag intervjuas vårt kommunalråd Helene Odenjung om sociala medier i Svd:s serie om Livet på fejan och berättar om vilka möjligheter verktyg på nätet ger för dialog med väljare och intresserade. Högskoleminister Tobias Krantz har också blivit med valblogg. Bra! Borde besökas av alla studenter som är intresserade av politik och i synnerhet av högre utbildning.

Inga kommentarer: