fredag, februari 15, 2008

Inför omgång 2

Imorgon är det dags igen för ännu en deltävling i melodifestivalen. När Carola vann 1991 med Fångad av en stormvind grät jag stora floder av lycka. När hon och Andreas Johnson tar sig vidare till final med sitt bidrag One Love lär jag inte gråta, men bli glad. En spännande duo som jag gillade när jag såg de uppträda på Idrottsgalan.

Vidare från Västerås kommer även Ola att göra duon sällskap i final, han lär plocka hem flera röster från alla tonårsflickor som bara synen av honom lär ringa in och rösta. För vem vill inte ha kärlek i duo?

Därefter hoppas jag på att Rongedal tar sig vidare till andra chansen, för övrigt är de två bröderna är en fröjd på scen. Den sista platsen tar Sanna Nielsen, som har levererat varje gång hon har vart med i tävlingen. Hoppas att det även denna gång blir vackra tonartshöjningar. Samtidigt ska jag varna för Lasse Lindh som jag diggar som fan, han kan bubbla med Du behöver aldrig mer vara rädd.

Andra generation ska bli spännande att se och så även med Alexander Schölds bidrag, Den första svalan. Tyvärr lär bidragen tillsammans med The Nicole inte gå vidare i tävlingen, den sist nämnda kommer just sist. Mycket bättre startfält än i Göteborg, ska bli kul och se hur svenskarna röstar.

Förra gången tippade jag ju rätt…

Inga kommentarer: