torsdag, februari 21, 2008

Barnvakt, plugg, läsning och riksdagsdebatt

Idag är det fullt upp, just nu är jag barnvakt till min gudson. Hans mamma är och klipper sig och färgar håret, nästan vägg i vägg med min bostad. Så då passade det bra att lämna in Thure just här. Som alltid har vi djupa samtal som mest går ut på hur många saker man kan få in i munnen samtidigt som man pratar.

Världens sötaste baby är lite lätt irriterade över att han ännu inte kan krypa, men han är på bra väg - dock något irriterad över detta faktum. Efter lite skrik är allt under kontroll.
Samtidigt som vi just nu leker med en peruk, som verkar vara väldigt spännande, ser vi på riksdagsdebatten om betyg, som är beställd av MP, som förövrigt är för skriftliga omdömen. Det gäller att börja tidigt om man ska bli bra på retorik.

Jan Björklund förklarar att den enda han förstår från oppositionen är vänsterns Rossana Dinamarca som är klar och tydlig om vad hon vill i frågan om betygen. Men när det kommer till sossarnas Marie Granlund är det fortfarande oklart vad hon och hennes parti egentligen vill. Han sågar hennes argumentation.

Thure lyssnar skarpt, som för tillfället river sönder den lokala fp medlemstidningen. Han är nog mest irriterade över hans farbrors layout och att det inte är några bilder på honom.

Själv försöker jag plugga och läsa rapporten Utbildning straffbart?, som jag igår fick när jag träffade Ewa Westerberg från SACOs studentråd.

Själv har jag väldigt ont i ryggen, sedan några dagar tillbaks och borde vika tvätt från igår.

Inga kommentarer: