tisdag, februari 05, 2008

Inför Melodifestivalen – omgång 1

E-types samarbete med the Poodles kommer att bli spännande och jag är rätt övertygad om att vi alla kommer att få höra den spelas på radio framöver. De kommer främst få röster av upphetsade tonårskillar som går igång på bombastisk fundamentalistisk svängig musik, Line Of Fire, är något av en bubblare för hela tävlingen. Dock är rocken för sent ute för att vinna ESC.

Christer Sjögren skulle kunna köra skiten ur alla, hans popularitet ute i stugorna är enorm och det kommer att märkas. Undrar mest om hans kärlek till Europa kommer att spelas hela nästa vår? Men låten beskrivs som en glad schlagermelodi som handlar om gemenskap i ett gränslöst Europa och det tackar jag verkligen inte nej till.

Spännande ska också bli att se Suzzie Tappers comeback med bidraget, Visst finns mirakel, men något mirakel för hennes ballad lär nog inte ske. Dock roligt och se henne igen på scen.

Face-84 gängets musik är helt okej (det börjar bli kända), dock tror jag inte heller där att ”Alla gamla x” med 60-talsinfluenser kommer att gå hem.

16-åringen Amy Diamond är jag mest intresserad av för att hon gör ett historiskt deltagande likt Carola 1983, vi får se hur många röster hon drar in. Men är det helt enkelt en Motown-låt i 2000-tals kostym lär jag gilla det.

Michailoff, Velvet och Brandur är ingen grupp men tre bidrag som kommer få slås för att inte komma sist i första deltävlingen. Michailoffs bidrag doftar tydligen som fish'n chips med hjortron till dessert. Mer fel kan det inte bli.

Så vad ska jag tro, E-Poodles, Sjögren, Diamond och Face 84 kommer att gå vidare.

Inga kommentarer: