tisdag, februari 26, 2008

Dags att tippa igen

Förra veckan varse hann eller orkade jag tippa hur lördagens deltävling skulle gå i melodifestivalen. Men fd kollega och gode vän Stein Ramstad har nu lämnat Sverige för Norge och passade på under fredagen förra veckan att ha ett hejdå party. Det var både en tidig, lång och sen natt, men bra intag av diverse drycker. Dagen efter ägnade jag mig helt åt Folkpartiet Liberalerna i Göteborgs årsmöte där jag i diverse roller deltog, bland annat så fick valberedningen som jag sitter i sedan fler år tillbaks igenom sina förslag. Bland annat vår nya ordförande Cecilia Wigström valdes. Det kommer bli topp med Wigström vid rodret, hennes företrädare Ann Catrine Fogelgren har varit en klippa. Så av förekommen anledning, det blev inget tippande. Jag var helt slut när tävlingen började.

Nu på lördag tror jag att Charlotte (Per)relli och Linda Bengtzing tar sig vidare direkt till final och de sista två platserna tas av Nicklas Strömstedt och eventuellt bubblaren Daniel Mitsogiannis med sitt bidrag som är skrivet av Fredrik Kempe (som även är inblandad Charlottes låt, Hero) och Henrik Wikström som låg bakom Cara Mia förra året. Kan bli bra.

Inga kommentarer: