söndag, februari 03, 2008

Hemma igen efter Torsby och Kikki

Nu är jag tillbaks i verkligheten efter åtta timmar i bil och snö på vägarna från Sälen. Är fortfarande väldigt förkyld och har enorma lock i mina öron och somnade in strax efter 22 igår kväll. Eftersom jag har lyckats vända på dygnet efter en vecka med min gudson så åt jag frukost redan vid nio imorse. Det var väldigt längesen som jag lyckades med det, på en söndag. Men nu har det vänt, kan jag hoppas.

Två gånger om året är jag i Svennis hemstad, Torsby, där vi stannar på väg upp och ner från ovan nämnda skidort. Torsby slutade på 16:e plats på listan över Sveriges turistkommuner 2007, tre platser före Stockholm - så något borde kommunen ha. Så år efter år ser jag samma restaurang, ICA-affär och tipsbutik. I år fick jag även med mig en liten klenod, jag plockade nämligen ner en affisch med Kikki Danielsson, den hängde där när jag åkte upp och datumet för henens spelning hade avlöpt så jag passade på igår. Nu hänger den på kylskåpet här hemma, snacka om att hon är grym!



Idag är det även tillbaks till skolböckerna, även om jag just nu inte är så sugen. Ska även en sväng förbi Luf Västs årsmöte om två timmar, som jag trodde jag skulle missa.

Inga kommentarer: