söndag, februari 03, 2008

Supertidagen närmar sig

Imorgon blir det föreläsning, sedan ägnar jag resten av dygnet till Supertisdagen. Kommer troligtvis att stationera mig framför CNN och hoppas på att jag inte somnar. Själv har jag sedan starten av hennes politiska karriär i senaten hängt i Hillary Rodham Clintons hörn. Fast jag har beundrat henne långt innan dess.

Har de senaste åren plöjt igenom något för många böcker om henne och har i dagarna läst klart Barack Obamas släktkrönika Min har hade en dröm. Boken som för övrigt är väldigt välskriven och gavs ut första gången för flera år sedan ger en tydlig bild om hur hans ursprung har och sökandet efter det har format honom som politiker.

Men, Hillary, är fortfarande den jag verkligen hoppas på. Hon är hatad lika mycket som hon är älskad. Hon har som många andra personer svagheter, men jag beundrar geniet inom henne och därför håller jag tummarna inför nästa dygn då det ska röstas över hela USA. Hillary skulle bli en utmärkt president i USA och förutom det är det dags att världens mäktigaste blir en kvinna.

I den senaste mätningen leder just nu Barack i Kalifornien som har flest delegatröster knappt över Hillary. Jag hoppas att den charmige och vältalige Barack har spurtat för tidigt och blir omkörd av Clinton den bättre. För övrigt tänker jag inte missa hennes sista direktsända tal inför valen under tisdagen som sänds om drygt nio timmar.



Det är ju faan att båda kandidaterna ska symbolisera så mycket...

Uppdatering: Lars Adaktusson sänder direkt på TV8 på tisdag och torsdag med anledning av primärvalen. Förutom det har Adaktusson skapat en blogg, Adaktussons Agenda (namnet känns snarlikt ett av hans gamla program), så att man kan följa honom och hans redaktör. Förutom det har jag även skaffat mig OnlineTVplayer.

Inga kommentarer: