tisdag, februari 05, 2008

World Wide Webb

Vad hade jag varit utan Internet? Just nu hade jag sovit i stället för att sitta och vänta på att ett tal ska börja på andra sidan jordklotet. Cyberspace är något som jag inte skulle kunna klara mig utan, vilket kanske är något skrämmande. Jag kan dock på ålderns höst, berätta för de små, på samma sätt som mina släktingar har gjort om när elektricitet och vattnet drogs in i huset att jag var med när Internet kom till världen. Alltid något.

I mitt surfande landade jag i Skåne och tog del av lokala Sydnytt där de uppmärksammade att r
egeringen planerar att införa ägarlägenheter i Sverige nästa år. Bostadsmarknaden i det här landet behöver bli bättre och det här förslaget är ett av många som är bra. På plats i Skåne igår var bostadsminister Mats Odell som möttes av demonstrationer. Gissa av vilka? Självklart en av SAP:s förlängda armar.

Inga kommentarer: