måndag, mars 23, 2009

Tuffa beslut väntar

På onsdag ska Utbildningsnämnden i Göteborg fatta både tuffa och svåra beslut, det är aldrig enkelt att dra ner verksamhet som politiker - vilket redan har resulterat i en hel del brev från lärare och elever samt en del uppmärksamhet i media. Jag kan bara instämma i mångt och mycket i det som skrivs. Till GP säger Ann Lundgren (S) att förvaltningen har presenterat ett; "väldigt, väldigt bra förslag". Jag håller verkligen inte med min ordförande. Däremot kan jag bara instämma i det som Helene Odenjung (FP) säger i samma artikel.

Imorgon flyger jag till skolriksdagen för att inspireras, tyvärr är det ingen mer från vare sig nämnd eller förvaltning som gör mig sällskap. Tråkigt. På onsdag flyger jag tillbaks och då väntar tuffa beslut. Hoppas att vi får majoritet för våra förslag.

Inga kommentarer: