måndag, juni 06, 2005

Darth Vader på besök

Jippi. Nationaldagsfirandet kom för min del av sig, bra var nog det. Själv vaknade jag upp idag, för första gången ledig på Svenska flaggans dag, väldigt tidigt och rejält förkyld. Det värkte i hela kroppen, näsan var igen täppt och jag hade svårt att andas – jag tror att jag låter lite som Darth Vader (du vet; puuu, aaaa,ppppuuuu,hhhaaaa,oooh, helt plötsligt säger jag också; i am your fader…) och kippar efter andan då och då.

Vi får väl se hur firandet går idag, håller tummarna för att det blir bra, kärleken till vårt land och vår flagga ska inte ägas av hemska högerextremister, utan något alla ska ha tillgång till. Jag återkommer med en analys från yttre rymden med perspektiv på den mörka och odemokratiska kraften i Sverige. Vi rebeller fortsätter kampen.

Tills dess, syna gärna: www.republik.nu och www.starwars.com.



Inga kommentarer: