måndag, september 13, 2010

Min kampanj till riksdagen får uppmärksamhet

I dag kan du kan även läsa om min personvalskampanj på nätet i GT. Där säger jag bland annat just tillgängligheten tycker jag är viktigt, valstugorna har sina öppettider men jag är på något sätt tillgägnlig dygnet runt. Sociala medier är ett kalasverktyg för att föra dialog.

Newsdesk PR 2.0, Same Same But Different och Strandh DigitalPR skriver klokt om social medier och valet.

Vi liberaler menar att personvalet innebär att väljarna i högre grad ser politikerna som människor av kött och blod. Det kan bidra till att förtroendet för våra förtroendevalda ökar. Därför är det en viktig demokratireform att ta bort spärrarna till personvalet och låta väljarnas personröster avgöra vem som kommer in i de olika valda församlingarna. Folkpartiet vill att väljarnas kryss helt ska avgöra vilka personer som blir invalda. Partierna kan fortfarande rangordna kandidaterna som rekommendation, men det blir kryssen som blir helt avgörande. 2011 sänks spärren och den behöver sänkas än mer för att på sikt försvinna.

Inga kommentarer: