lördag, april 18, 2009

Pär i USA: Jag har hittat min tidzon!

Den trogne läsaren vet att jag egentligen inte gillar konceptet morgon. För mig är den en plåga att gå upp varje morgon, vilket för med sig att mitt morgonhumör inte alltid är det bästa. Men nu har jag hittat min tidszon (+9), vilken grej, lokalt här i San Francisco är klockan snart kvart över nio och jag är pigg som en mört. Vilket skulle betyda att jag borde gå upp runt 15.00 varje dag i Sverige.

Har precis ätit en stor amerikansk frukost vilket är en snabb väg in i döden, men har nu lyckats äta frukost för hela veckan. Stefan min kollega, vän och ressällskap har kommenterat vår måltid på sin blogg.

För er där hemma; resan gick bra. Åkte från hemmet vid fem på morgonen och landade lokal tid vid halv tre på eftermiddagen, då hade det blivit lördag hemma i Sverige. Vi höll ut till halv åtta på kvällen då vi däckade i världens skönaste sängar.

Ni väntar den första riktiga dagen på stan och en lång promenad för att bränna lite fett i alla stadens pittoreska backar. Mina vaders semester är precis slut. Vi ska gå från vårt hotell i Fisherman’s Wharf, upp genom China Town till Union square där vi ska shoppa.

Inga kommentarer: