måndag, oktober 27, 2008

Marit gör comeback!

Det är med stor glädje jag idag kan kommentera Marits comeback. Det har viskats ett bra tag om att den före detta parlamentarikern planerar ett återtåg i Europapolitiken. Det behövs kompetenta och underbara kärringar som Marit i EU, därför kommer hon att vara en av de kandidater jag kommer att rösta på i vårt kommande provval.

Under perioden 1999-2004 då hon förra gången satt i parlamentet röjde hon till ordentligt och är än idag en av de (om inte den främsta) parlamentariker som genomfört flest reformer. Något som jag också gillar är hennes inställning; Det är inte av nöd och inte av tvång, som jag nu ställer upp, utan det sker av ren lust. Arbetslust och lust att blanda mig i.

Jag tror att det behövs en stark och vis kvinna för att förändra jordbrukspolitiken – dessutom har hon åldern inne!

Inga kommentarer: