söndag, november 18, 2007

Idrott och politik...

Jag ska säga att jag inte alltid håller med vad mina partikamrater gör och tycker. Inte minst när det kommer till idrott och politik, jag tror på en annan hållning i frågan. Men då är det mitt sportintresse som är starkare och talar. Men bara för att jag tycker att medlemmar gör det enkelt för sig när de kräver bojkott av OS och liknande, så innebär det inte att jag kan lyfta på hatten för deras hängivna engangemang. Idag gör Liberala ungdomsförbundets och dess ordförande Frida Metso en insats mot förtrycket i Kina genom att besöka klassiska SOC. I ett pressmeddelande säger hon:

- Vi vet att finalerna direktsänds i Kina. Det är ett utmärkt tillfälle att visa att Kina inte mottas som vilket land som helst. Idrottsvärlden verkar helt ha glömt det man lovade under Burmadebatten. Vi är "på plats" nu och försöker täcka upp där idrottsvärlden sviker, säger Frida Johansson Metso, förbundsordförande Liberala ungdomsförbundet.

Jag får återkomma i frågan, ska försöka se banderollen i direktsändning i TV4 Sport.

Inga kommentarer: