söndag, augusti 13, 2006

Jippi! Fick se EM live.

Tack Helene för att jag idag fick chansen mot alla odds att faktiskt se Friidrotts EM live på Nya Ullevi. Trots lite halvdåligt väder med regn fanns det många glada göteborgare på plats, själv fick jag följa sista EM-dagen på VIP-läktaren. Ibland har man tur! Där hade jag nästan tårar i ögonen när jag stämde in i du gamla du fria...när hemmasonen Olsson fick sin guldmedalj. Grymt.

Jag hade förövrigt utan problem kunnat supa skallen av mig helt gratis, men avstod och drack vatten till lunchbuffén. Ett glas vin eller två kan säkert VIP-gästerna med att ta – men många fler passade på att dricka istället för att följa själva tävlingarna (lite tråkigt..). Så kan de vara när det är gratis.


Vice statsminister Bosse Ringholm var även där, såg honom aldrig på läktaren, men jag missade nog bara det. Förövrigt var Helene utmärkt som blomsterutdelare vid prisutdelningen till medaljörerna i herrarnas maratonlopp.

Inga kommentarer: