tisdag, oktober 18, 2005

SM-guld i fotboll

Då var det måndag igen, dagen som egentligen inte borde finnas för vem skulle inte vilja sova några extra timmar och slippa gå till jobbet? Men nu får man leva i verkligheten och skramla ihop lite pengar till kommande äventyr nästa helg. Tråkigt men sant.

Men herregud, det är ju inte måndag, utan tisdag. Snacka om att jag har för mycket och tänka på innanför pannbenet. Igår, måndag, bara för att vara tydlig, nyss trodde jag att jag avslutade min helg på Gamla Ullevi, men det var igår. Rörigt?

I alla fall, igår vann Djurården SM-guld i fotboll. Grattis det är ni värda, som hängiven ÖISare är det bara att bita ihop och fortsätta längta. Senaste gången var ju 1985 och något som jag knappt minns. Förutom att ÖIS gjorde en hyfsad bra match igår och att mina fötter förfrös så var det kul att vara på plats och uppleva glädjen bland spelare och tillresta i tusentals från Stockholm. Och jag måste säga; bättre med allsång på skansen än guldpytt på kamratgården. Jag stämde till och med in i sången igår; Var är änglarna, änglarna från Götet!


Det tråkiga med matchen, utspelade sig efter matchen då Djurgårdens fans invaderade Gamla Ullevis gräsmatta som förstördes. Det kastades in tårgas och bråkades med kravallpolisen. Fruktansvärt tråkigt och se, så kan man inte uppföra sig, speciellt inte när man har vunnit SM-guld. Jag undrar hur det skulle se ut om vi ÖISare, som har glömt av känslan hur det är att vinna, skulle reagera om vi härmade baksidan?

Inga kommentarer: