fredag, oktober 28, 2005

Alla ska med...

Alla ska med, heter Sossarnas höstkampanj! När vi folkpartister som har väldigt mycket mindre pengar genomförde vår höstkampanj, var det bara ta på sig skorna, ut i höstmörkret och prata med medborgare på stan. Sossarna köper reklam med budskapet alla ska med. Vi lever i olika världar.

På affischen utanför min spårvagnshållplats sitter en massa personer nertryckta i en cab och ser glada ut. Ända problemet är att om bilen skulle börja köra, så skulle den inte få det – då den är allt för överlastad och det är ett problem med sossarna. Vi kan aldrig hitta lösningar som passar alla. Så enkelt är det. Till helgen börjar även sossarnas kongress i Malmö, spännande för en politisk broiler som mig. Det betyder att jag kommer att låsa in mig och följa förhandlingarna på SVT 24. Men ikväll ska jag på amerikanskt utklädnings jippo hos en polare, jag kommer då vara Che, förra året var jag Stalin, någon gång ska man få vara kommunist och radikal.

Inga kommentarer: