onsdag, november 03, 2004

Ahhh... The Land Of The Free....

Klockan börjar närma sig tre på eftermiddagen, mörkret börjar falla över Sten Sturegatan i Göteborg, så även i Ohio. Jag äter efterblivna chips från nattens valvaka av det amerikanska presidentvalet, ett val som ännu inte är avgjort. Fettet från chipsen sprider sig sakta över mitt svarta tangentbord, likt pesten på medeltiden. Tråkigt nog ser det ut att bli fyra nya år med Bush i Vita Huset och amerikanska folket är splittrat. Ohio blir troligtvis ett nytt Florida. Jag håller på demokraterna. Punkt. Sen att Kerry var mer liberal än vad demokrater brukar vara - är ju bara trevligt. Amerikanska valkampanjer är väldigt spännande och något som jag definitivt ska studera närmare. Men inte nu, för mina ögonlock sluter sig sakta som solen går ner över Götet, denna onsdags eftermiddag. Jag kan konstatera att jag har tillbringat 29 timmar i sträck till presidentvalet i USA. Jag kommer att återkomma. Men nu måste jag samla krafter innan ÖIS, mitt ljus i höstmörkret, startar sitt allsvenska kval mot Assyriska. Årets säsong kan sammanfattas med Ohio eller B(ush).

Under natten röstade också våra kamrater i väst om andra saker.
Läs och förundras över landet USA.

Alaska:
Legalisera Marijuana (likställs med alkohol). Fortfarande oklart valresultat.

Arkansas:
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Kallifornien:
Justeringar i "Three strikes"-lag (mildring och skarpare definitioner). Avslogs.
Offentlig finansiering av Stamcellsforskning. bifölls.

Collorado:
Fördelning av elektorsröster proportionerligt. Avslogs.

Georgia:
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Kentucky:
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Michigan:
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Missisippi:
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Montana:
Medicinsk användning av marijuana. Bifölls.

North Dakota:
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Ohio:
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Oklahoma:
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Oregon:
Medicinsk användning av marijuana. Avslogs.
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Utah:
Förbud mot samkönade äktenskap. Bifölls.

Inga kommentarer: