fredag, maj 02, 2008

Burma vote no!

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Det burmesiska folket ska den 10 maj 2008 rösta. De ska rösta om en konstitution som de flesta inte läst och som garanterar fortsatt militärt styre i ett land som sedan 1962 styrts av miliären. Internationella valobservatörer släpps inte in i landet. Arresteringar av samhällskritiker och politiskt aktiva ökar i takt med att folkomröstningen närmar sig. Att driva kampanj mot konstitutionsförslaget, nej-kampanj, är förbjudet och ger fängelse. Flera har redan arresterats. Vi uppmanar gemensamt omvärlden att förkasta folkomröstningen som illegitim och samtidigt stötta de burmeser som trots hot om fängelse driver nej-kampanj mot den junta det är förbjudet att säga nej till. Läs mer om kampanjen här.

Obs. Bilden togs en tidig söndagsmorgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

En kommentar som inte har något att göra med Burma:
Sitter o skriver B-uppsats i historia, har valt samma ämne som du skrev om i höstas. Jag upptäckte detta när jag googlade på "framgång och motgång".
Min fråga är:
Var finns de ex. av Nya Mål och Magasinet Fotboll,som behandlar VM -07 och som saknas i de bruna lådorna på UB?

Pär Gustafsson sa...

Vad roligt, frågan är allt för stor - för att inte forskas om!

Pp din fråga har jag dock inga bra svar att ge, tyvärr. Vill minnas att jag själva har letat...

// P