fredag, maj 23, 2008

Släpp klackarna fria!

Idag började min morgon med att alarmet på mina två mobiler gick igång strax innan klockan fem. Av någon konstig anledning är det alltid likadant, när jag ska iväg på morgonen kommer jag upp som en studsboll. Anledningen till den tidiga morgonen var dagens partistyrelsemöte i Stockholm, där jag är adjungerad som ordförande för Liberala studenter.

Efter lite lätt stress på centralstationen hemma i Göteborg, eftersom jag inte kunde skilja mellan 0 och O, det vill säga siffran och bokstaven. Allt eftersom klockan tickade så kunde jag inte få ut mina biljetter. Men efter ett tag lyckades min hjärna komma i kapp verkligheten och det hela löste sig. Väl på tåget, som gick och kom lite tidigare än planerat fick jag sova vidare vilket behövdes. Morgonen i Stockholm inleddes med frukost tillsammans med den ”unga” personalen på partikansliet i Gamla stan innan det bar av till riksdagen. Själva partistyrelsen mötet var som vanligt mycket trevligt och intressant.

För att komma tillbaks till min rubrik; Släpp klackarna fria. Det finns en rad snygga kvinnor i folkpartiets partistyrelse, flera av dem har både snygga och höga klackar på sina skor. Dagens höjdare var utan tvekan, statsrådet Nyamko Sabuni. Det kräver både mod, snygga ben och karaktär för att kunna bära upp ett sådant par. Vad jag reagerade på var att kvinnorna med högklackat så fort de skulle gå någonstans, lämna en lapp eller svara på ett samtal - gick på tårna för att inte störa någon. Släpp klackarna fria och låt de höras! Jag stör mig inte av klackarna.

Inga kommentarer: