måndag, mars 05, 2007

När blev CSN gud?

Senaste månaderna har "studentmåstet" CSN spelat en aktiv roll i mitt liv. Ni som läser min blogg vet vad jag tyckt om CSN senaste tiden, men sen helt plötsligt dök ett brev upp från djävulen som sa att jag skulle få stöd, trots att alla jag pratat med samt de brev jag fått de senaste månaderna har sagt något helt annat. Förra veckan sökte jag typ 40 olika jobb och var påväg att lägga av att studera. Men så plötsligt ändrades allt och nu kan jag studera vidare. WOW.

Plötsligt blev den stora, tröga och gamla institutionen snäll, söt och bara så där underbar. Jag har fått en ny gud, för vem kunde tro att det var CSN? För ingen har i mitt tidigare liv lyckats bättre med att lyfta upp mig i himmeln och sänka ner mig i helvetet lika fort, så något måste det ju vara.

Som ett brev på posten lyckades jag även att fixa första tenten för terminen, trots att jag inte hade pluggat så mycket (eftersom jag inte hade så bra kontakt med CSN då…)

Inga kommentarer: