onsdag, mars 14, 2007

Lägg ner Göteborgskalaset

Imorse diskuterades Göteborgskalaset i morgonsoffan i TV4, kalaset som firar 17 år till sommaren ska nu utökas med flera kulturella arrangemang. Att man lägger till mer kultur på programmet är inget fel, det är bara det att jag tycker att kalaset ska läggas ner eller i alla fall inte finansieras med våra skattepengar.

Senaste åren har de inte blivit så mycket besök på kalaset, men jag minns fortfarande min första och värsta fylla någonsin – som var på kalaset. Jag kan nästan även minnas fylleslag år efter år. Jag tycker det är fel att mina pengar går till kalaset. Idag betalas nästan hälften av budgeten av skattepengar direkt från staden. Kalaset kan gärna arrangeras men låt privata finansiärer göra det, då kommer även skattepengarna att rulla in. Suck. Debatten var lika rolig som slutet på min fylla för tio år sedan. Dags att lägga ner.

Inga kommentarer: