lördag, mars 17, 2007

Lördag med teven på

Idag har det mer eller mindre trots det fina vädret blivit väldigt mycket teve för min del och det är inte så fel det heller. Eftersom det börjar bli vår, så är det också målsnöret för mycket av all vintersport. Idag var det ju dags för klassiska fem milen i Holmenkollen, en tävling som bara ska köras i klassisk stil med traditionell start – även om det numera är lika vanligt som att jag skulle stöta på en tjej. De fem milen blir faktiskt spännande, usch var traditionell jag blev. Skidskytte är dock bäst på teve, även om inte svenskarna som idag var grymma är dåliga, sen kan man ju inför kommande säsong lära ryssar att producera bra sport på teve.

Mitt i all sport var jag även tvungen att lyssna in Göran Perssons avslutningstal och kröningen av Mona Sahlin. Bara att säga grattis och hälsa sossarna välkommen i skaran som haft kvinnliga partiledare.

Senare under kvällen blev det premiären för Stina i någon svensk variant av BBC:s Parkinson, jag gillar sådana program och även detta vart helt okej, om än lite hoppigt. Bort med en gäst och låt de andra gästerna prata lite mer. Stellan Skarsgård är ju så bra.

Därefter var det ju bara att zappa vidare till trean och Sing a long, som denna kväll hade två av mina favo artister med; Siw Malmqvist och Tommy Körberg. Man får ju tårar så fort som Körberg börja nynna på Anthem, än värre blev det bär jag i full styrka sjöng med honom i John Eltons Your Song.

Måste faktiskt skriva att jag tycker att treans variant på Så ska det låta är både roligare, lättare och mer folkligt än den vackert mormors tillagda kulturskole varianten i public service. Avslutningsvis blir det Extra, Extra på samma kanal. Inte för att jag tycker är någon underhållning jag inte vill missa – men av partilojalitet är jag tvungen att se herr utbildningsminister Leijonborg.

Han har faktiskt rätt kul humor. Fast nu kommer Berglund, dags för rödvin och Lasse.

Inga kommentarer: