söndag, augusti 03, 2008

Vilken helg!

Min lördag började inte riktigt som jag vill att den skulle göra. Jag och min bror började dagen tidigt för att genomföra en svensexa tillsammans med vänner till min brors bästa kompis som i nästa vecka ska gifta sig. Jag var chaufför, fotograf och kock i en spännande kombination. Det första jag lyckades göra på morgonen var dock att få vattenplaning på min bil, vilket slutade i efter några sekunder av dramatik att jag körda rakt in i vägräcke och kvaddade vänstra fronten på min bil. Jag hade väldigt tur och är glad över att jag inte hade några andra bilar i närheten. Efter ett något spräckt tidschema fick jag en ny bil och kunde börja köra öldrickande vänner. Dagen avslutades med aktiviteter på vårt sommarställe på Orust, där det bland annat spelades fotboll, åktes vattenskidor, grillades samt bastades. Fotbollen känns fortfarande i kroppen.

Jag var förvånansvärt pigg när jag vaknade upp idag för att ge mig av till Marstrand för att lyssna på Jan Björklunds första framträdande som sommartalare på ”Såsen”. Jannes premiär gick utmärkt och kunde inget annat än att bli stolt när han presenterade storsatsningar inom den högre utbildningen. Mer grädde på moset var också det utspel som gjordes i söndagens GP, där Fp vill storsatsa på Göteborg. Ett utspel som även Göran Johansson gillade i dagens GP.

Inga kommentarer: