onsdag, april 16, 2008

Tiden bara springer iväg…

I helgen som gick var jag i Stockholm för att gå på min barndomsvän Tommys sons dop. Det hela började dock på lördag morgon runt sex tiden då jag och några andra vänner satte hos i bilen för att köra upp till Stockholm – i ett snökaos. Fram till Jönköping vräkte snön ner, väl i huvudstaden blev allt bra där vi ägnade kvällen åt god mat, bastu och en sväng nattsudd. Kvällen blev längre eftersom min kära vän David förlorade sin jacka i gaderoben och fick vänta tills sista gäst hade lämnat, för att konstatera det tråkiga.

På söndagen rullade det mesta på väldigt bra; Milton, Einar, Rune blev döpt (så söt…) och därefter fylldes våra magar med varm korv och massor goda kakor (inte så bra för min diet – men undantag är ju just till för att användas…). Sen på vägen hem, lyckades mina kära vänner, när de skulle kolla trycket i bakdäcken, tömma ut all luft då ventilen gick sönder och vi blev kvar i flera timmar. Men Assistentkåren kom till vår räddning. En spännande helg, men jag var helt slut när jag kom hem.

Nu ska jag hem och gå ut med hunden.

Inga kommentarer: