måndag, april 28, 2008

Komrix 2008

Även om jag vet att man på måndagen efter tre dagars konfererande är trött, var humöret på topp när jag reste till Västerås i fredags för folkpartiets årliga kommunala riksmöte, Komrix. Årets slogan var Alla kan bidra och visst är det så – under alliansens regeringsperiod har fler människor än någonsin tidigare i svensk historia lyckats leva på sitt eget arbete. I Jan Björklunds tal till medlemmarna sa han; räds inte vänsterblockets attacker. Sträck på er, för det vi har uppnått på kort tid är något att vara mycket stolta över. Visst är vi stolta både över regeringen och de förändringar som våra ministrar levererar (så även på dansgolvet, kolla gärna in Politikerbloggens bilder från natten här - även jag finns med...). Se Jannes tal här.

Under helgen lyssnade jag på en hel del spännande seminarium och föredrag som inspirerade. Ända nackdelen med konferenser av detta slag (där man träffar massor av vänner och kollegor) är att dessa tenderar till att ge väldigt få timmar av sömn och rubbar eventuella dieter, som den jag just nu använder mig utav. Men, drycker med högt GI är väldigt goda att inte. Nu ska jag fortsätta att bidra…

Inga kommentarer: