fredag, mars 14, 2008

Fildelning och fredag

Efter en lång dag på jobbet har jag så bänkat mig i soffan med inhandlad dryck från företaget med gröna påsar. Satte för övrigt nästan kaffet i halsen när jag imorse läste dagens Brännpunkt där Beatrice Ask och Lena Adelsohn Liljeroth landar helt fel i fildelningsfrågan, enda roliga förslaget i deras debattare var att skrota förslaget om att stänga av internetuppkopplingen för de som misstänks/döms för fildelning. Bättre sammanfattning kan läsas av experten Johanna.

Idag var jag även på ett spännande studiebesök hos Göteborgs Energi där deras vd Anders Hedenstedt berättade om deras verksamhet (vad de gör med alla mina pengar...) och så fick vi en rundtur på Rya Kraftvärmeverk i Ryahamnen, hur spännande som helst. Verket producerar cirka 30 procent av Göteborgs behov av el och cirka 35 procent av fjärrvärmebehovet. För övrigt var det snyggare och renare där än i min lägenhet...

Det var längesen som det var så skönt och komma hem på en fredag, lär somna in rätt tidigt ikväll. Kan i och för sig behövas. Ska ha fest imorgon. Rösta på Hero!

Inga kommentarer: