lördag, mars 15, 2008

Effektiv lördag...

Idag vaknade jag redan strax efter sex på morgonen och är rätt pigg. Det här är ju rätt hemskt (vara trött på morgonen är ju mitt signum), men jag somnade om rätt lätt för att sedan gå upp lagom till dess att Vinterstudion startade sina sändningar vid kvart i nio.

Så efter lite väl behövlig sport bar det av till ICA för inköp av ingredienser till kvällens pajer. Vet ännu inte hur många gäster som kommer ikväll, men jag har gjort fyra stora pajer senaste två timmarna. Funderar på att baka bröd också, men det känns som lite överkurs. Lyckades även rökfylla hela min lägenhet (är fortfarande lite hög), då det låg massa skit i min varm luftsugn. Men fick kontroll på läget och har sedan dess lyckats dammsuga och tvätta golven. Nu är det bara det sista fixandet som gäller.

Ska väl även se till och göra mig själv lite snyggare. Men ska ta och sova lite till den klassiska bandyfinalen på Studenternas i Uppsala, där Edsbyn leder efter första halvlek med 6-2. Helt makalös inledning, bara efter 15 minuter stod det 5-1. Femte raka för den lilla byn är nära.

Vinner ikväll gör Hero, allt annat skulle göra mig förvånad och arg.


Inga kommentarer: