lördag, januari 12, 2008

Senaste tiden...

Det har varit ett tag sedan jag skrev. Finns flera anledningar till detta. Främst har jag varit upptagen med pluggande, läsande samt styrelsearbete. När jag väl har haft tid har klockan varit så mycket att mina ögon har velat sova för längesedan.

Senaste åren har politiken tagit väldigt mycket tid, jag har under senaste året dock haft politiken som fritidssysselsättning jämfört med tidigare år. Känns bra det med och framförallt är det väldigt roligt att leda Liberala studenter. Vi hade ett längre presidiemöte under två dagar på mitt sommarställe på Nösund, trots att det blir mycket manglande så hann vi med en massa annat också – inte minst frågesportspelande som undertecknad vann (vilket var viktigt för mig, att kunna sätta ner foten med än gång…) samt nattsudd med CNN och primärvalet i USA, som Clinton vann.

Jag är rätt ensam i gruppen om att stödja henne, men jag är övertygad om att hon kommer att bli kalas – om hon nu blir president. Budskapet till omvärlden världens mäktigaste person kan bli en kvinna är bara bonus.

Kan konstatera att jag börjar bli trött på mörker och regn, mer sugen på varma vindar och sol. Snart väntar skidåkning i svenska fjällen med hela familjen, ska bli ett spännande experiment, dock väldigt trevligt.

Inga kommentarer: