torsdag, januari 24, 2008

Italien, Bitter, Mona, JAS och Thailand

Om Mona Sahlin fortsätter att kommunicera lika bra som hon har gjort i frågan om Per Nuders framtid, kan vi som håller på majoriteten vara rätt lugna inför 2010. Jag har bara sätt min namne och hans troliga efterträdare på avstånd – men är inte herrarna väldigt mycket av samma sak och varför kommer beslutet nu?

Frågan är dock om Mona kommer krascha på samma sätt som Romano Prodi gjorde ikväll, då han fick lämna in sin avskedsansökan som premiärminister. Snacka om att bli bitter. Italien behöver bättre stabilitet i sin demokrati. En annan Bitter storspelade ikväll under handbolls-EM då Tyskland slog ut Sverige från vidare avancemang till semifinal. Hade Sverige haft lite bättre ledaregenskaper samt bättre straffskyttar, hade jag väntat med spänning på semifinal. Nu får det bli OS-kval istället.

Och för att avsluta denna kvällsuppdatering, går det även att fundera över den kommande försäljningen av JAS-plan till Thailand som blev klar idag, efter avslöjande av SVT:s Aktuellt. Svenskar får gärna fortsätta att invadera detta himmelrike (som turister...), men så länge som landet styrs av en militärjunta anser jag att det inte är rätt med försäljning. Har landet fått en stabil demokrati när planen ska levereras och säljas är det en helt annan potatis. Men inte nu, dumt av regeringen.

Själv har jag lyckats sätta ihop en Billy på rekordtid och dessutom rätt. Det har aldrig hänt innan.

Vilken kväll!

Inga kommentarer: