måndag, januari 14, 2008

Men kära Sverige?

Det är inget fel på vare sig Zlatan eller Kallur, men svenska folket, hallå?! Årets Jerringpris skulle ju ha tilldelats Anja Persson, att jag aldrig kan få vara med och vinna en folkomröstning…

Som ni förstår röstade jag på Anja, mitt CSN räckte inte till så många röster och då får man väl se sig besegrad. Men vad är 3 VM-guld på hemmaplan och två medaljer utöver det, ja, kanske är det en bal på slottet. För mig är det kraft, styrka, mod, nerver och kärlek.

Att sparka lite på en boll, trixa, springa till vänster och dribbla förbi några andra spelare, samtidigt som man håller koll på sin hårfrisyr, det är tydligen större. Skämt o sido.

Zlatan som fick årets svenska folkpris i sport, är formidabel idrottsstjärna som redan nu har skapat fotbollshistoria. Jag ber vid Lasse Granqvist att det fortsätter så.

Inga kommentarer: