fredag, november 04, 2005

God morgon Åberg!

Grön Ungdoms språkrör Elina Åberg kallade igår till presskonferens för att berätta att hon och Mps ungdomsförbund anser att Mojahedin-e khalq är världens bästa frihetskämpar och att EU klappar Irans mullor medhårs. Sen efter att hon fick massiv kritik, gjorde hon en u-sväng och sa; ” Jag har i egenskap av ung och oerfaren uttryckt mig klumpigt”. Klumpligt är inte ens förnamnet, Mojahedin är en organisation som har vart terrorstämplad sedan sommaren 1981, då 72 parlamentsledamöter samt presidenten och premiärministern mördades. Sedan dess har organisationen verkat med stöd från Saddam Hussein i Irak.

På Grön ungdoms hemsida, kan man läsa om Elina EU och demokratifrågor är även de väldigt intressanta ämnen”, Elinas problem är väl snarare att hon inte vet vad demokrati är...

Elina må vara ung och klumpig, det kan jag inte uttala mig om, för jag känner henne inte. Men fram till dess att hon blev ifrågasatt, gullade hon med massmördare och det är inget annat än skamligt och oroväckande, inte minst med tanke på att hennes parti är med och styr vårt land. Kanske dags att lägga hatten på hyllan?

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig, Grön Ungdom är verkligen ute och svävar. Hon måste vara bort blåste med vinden för alltid!

// Sia, iranier