söndag, februari 21, 2010

Mötte snökaos efter roadtrip till Malmö

I lördags höll jag ett föredrag om kampanj och sociala medier på Luf och LS Malmös årsmöte. Mycket trevligt möte och bra diskussioner om det kommande valet. Eftersom det vräkte ner snö på fredagen och skulle fortsätta under helgen, gav jag mig iväg tidigare än planerat för att vara framme i tid. Som sällskap i bilen hade jag med mig Roberth. Vi var mer eller mindre ensamma på E6:an söderut, och körde mitt på motorvägen, fram tills att vi kom till Halmstad.

I Malmö blev det efter föredraget promenad på stan, middag, melodifestival (Darin kommer vinna hela skiten) och OS (vilket skidlopp av Johan Olsson och Marcus Hellner). Idag körde vi dem dryga 30 milen tillbaka till Göteborg och fick som svårast när vi kom hem. Är glad att vi inte tog tåget.

Vi gjorde att tappert försök att köra upp på Räntmästargatan. Gatan borde vara avstängd. Jag fick backa 200 meter och köra världens omväg för att komma fram. Nu är bilen parkerad och den kommer inte flyttas i närmsta taget.
Överallt i Örgryte kan man se folk som försöker gräva fram sina bilar.
I mitt kvarter är det kaos och grannar utan bil åker snowboard på det som brukar vara en trafikerad gångväg.
Det är enkelt att konstatera: Göteborg är inte byggt för vinter och snö. Fast jag gillar det.

Inga kommentarer: