torsdag, augusti 23, 2007

Möte i natten

Just nu är jag även hundvakt åt världens snällaste och sötaste bullterrier, Kaya. Hon fyllde för övrigt 3 år idag, vilket föranledde ett märgben i present. På lördag fyller för övrigt jag år, ett år närmare halvvägs till 50. Tillbaks till mötet i natten. Efter fotbollsmatchen igår kom jag hem och fick uppdraget att gå kvällsrundan med Kaya, mitt i mörkret i Lunden, en bit från min lägenhet, dyker en springande hund fram till ett rop av; hon är jättesnäll. Personen kunde lika gärna ha skrikit lyft på Wembley och jag kände igen rösten på än gång – för det var ju självaste Glenn Hysén som var ute och gick tillsammans med hund och dotter. Vilket möte.

Även en annan hundägare som då och då besöker min blogg, har via min mor undrat vad jag egentligen har haft för mig eftersom uppdateringarna har lyst med sin frånvaro. Kan ju meddela morfar här och nu, att jag ska försöka hålla uppdateringarna igång och att jag har haft en del saker för mig. Men det kan vi ta i ett annat forum.

Inga kommentarer: