söndag, augusti 26, 2007

Friidrotts VM i Japan

Friidrotts VM från Japan har börjat och med det så har jag även förmånen att ställa om min dygnsrytm för att kunna följa alla sändningar. Personligen anser jag att idrottssändningar från större evenemang är det bästa som finns. Inte minst när det finns duktiga svenskar som är med. I förmiddags tog Carro ännu ett VM-guld i sjukamp och på mig rann det tårar, självklart bidrog gårdagens festande (blev ett år äldre…) till att jag är lite blödig, men man kan inte sluta förundras över denna tjej som denna gång slog sitter personliga rekord och för en gångs skull var det också lite spännande på vägen fram till guldet, även om hon som alltid är bäst när det gäller. För det är stort. Det ska bli med spänning som jag sätter mig i natt igen och följer nya kval, sen får jag skylla mig själv att det blir svårt att komma upp till skolan när det är dags igen för det.

Inga kommentarer: