lördag, januari 16, 2010

Kandiderar som femma på FP:s riksdagslista

Idag höll folkpartiet liberalerna i Göteborg medlemsmöte där valsedlarna fastställdes. Jag gjorde ett hyfsat provval och flyttades upp något i nomineringskommitténs förslag där jag blev femma och det tyckte även medlemmarna var ett bra förslag. Så från och med nu och fram till valdagen kommer jag att driva personvalskampanj på webben. Börjar kampanjen med att dricka champange med min pojkvän, vilket han tycker är en bra start. Det tycker jag också.

Jag är oerhört stolt och hedrad att få representera ett parti och en ideologi som ligger mig så varmt om hjärtat. Under valet kommer jag genom mitt jobb att kampanja för alla våra lysande kandidater och låta andra hjälpa till i min kampanj på webben. Men ska man rösta på folkpartiet liberalerna i valet till riksdagen och vill rösta på en kille som mig - kan man ju alltid kryssa nummer fem.


GP skriver om det här.

3 kommentarer:

samikorpela sa...

Kunde personligen inte närvara på mötet och vill därför nu efteråt framföra mina gratulationer!

Fira nu ordentligt, det är du värd.

Pär Gustafsson sa...

Tack! Men du kommer behövas i kampanjen...

Berit sa...

Bra jobbat Pär, nu ska vi bara se till att göra ett riktigt bra val! Hitta en populär fråga att engagera dig och oss i.