tisdag, maj 26, 2009

Hjulet borde ha stoppats!

Idag beslutade en oenig byggnadsnämnd att ge bygglov för det omdiskuterade stadshjulet nere vid Göteborgsoperan. Trots att projektledarna har snurrat lite på hjulets placering, så anser jag fortfarande att stadshjulet är ett dumt projekt, speciellt utanför operan. För några månader sen grundade jag en grupp på Facebook för att skapa lite opinion på nätet mot hjulet och den debattartikel jag skrev i samband med starten i GT – fungerar fortfarande bra för min övertygelse.

Samtidigt ska det sägas att jag nu kan, om inte bygget blir överklagat, börja driva linjen att hjulet ska bort om två år. För hjulet ska bara stå där temporärt är det sagt. Den ekonomiska kalkylen för projektet ska jag definitivt följa med spänning. Finns nog rätt många som drar en lättnadens suck och gladast är nog GT.

Inga kommentarer: