torsdag, januari 15, 2009

Ryggskott och kris i tvättstugan…

I tisdags drog jag på mig ett ryggskott. Inte alls kul – men det hela är på bättringsvägen (jag knarkar tabletter) och tur är väl det eftersom skidåkning i alperna väntar för mig och eftersom det är dags för semester behövdes det tvättas innan avresa och att tvätta med ryggskott är inget som rekommenderas. Men måste man, så måste man.

Men däremot var det lite kris i tvättstugan. Någon eller några medlemmar i bostadsrättsföreningen hade tydligen tvättat på en helig söndag eller röd dag under dem senaste helgerna, vilket hade föranlett styrelsen att sätta upp ett plakat på tvättstugan och torkrummen med innebörden; att vi alla ska respektera de trivselregler som finns. Någon eller några har nu reagerat på plakatet och skrivit sina kommentarer bredvid den stora texten. Det hela var faktiskt riktigt roligt, skapade ett leende hos mig och jag kunde bara konstatera att jag höll med i kommentarerna.

Vi ha bra utrustning för att tvätta, tvättstugan ligger i min uppgång – men vi får inte tvätta på söndagar eller på röda dagar, vilket är beklagligt eftersom det är ju under dessa dagar som jag har möjlighet att just tvätta. För jag hinner inte innan jobbet (första passet startar kl 8), inte under (andra passet börjar 12) eller efter (sista passet börjar 16). Vilket oftast ger mig möjligheterna att tvätta på lördagar, om jag har tur så finns min tid kvar när man kommer hem vid 18 eller i värsta fall så får man utnyttja sina föräldrars tvättmaskin. Det är dags att motionera till BRF:s årsmöte.

Blir borta ett tag, men återkommer i vecka 5.

Inga kommentarer: