måndag, juli 30, 2007

Men ÖIS...

Igår kväll såg jag ÖIS spela hemma på Vallhalla IP tillsammans med min pappa och 2500 andra inbitna idioter. Sedan ÖIS hamnade i superettan har hemmamatcherna spelats på denna ny/gamla arena. Man kommer närmare spelarna, det blir bättre stämning och framförallt blir det roligare att titta på fotboll där. ÖIS spelade igår stundtals väldigt bra fotboll mot Jönköping södra, nykomlingen Carlos Espinosa spelade lysnade och briljerade på mittfältet tillsammans med Boyd Mwila som gjorde en av sina bästa matcher på länge. Sämre var laget avslut där lirarna aldrig lyckades sparka in den förbannade bollen i mål. Matchen slutade 0-0, fast det var en match laget skulle ha vunnit. Även debuterande Tommy Lycén gjorde en bra insats och kommer hitta sin plats framöver. Nu hoppas jag att laget tränar avslut i massor.

När jag kom hem tog jag av mig min ÖIS-tröja som härstammar från början av seklet och började drömma igen...om framtida segrar.

Inga kommentarer: