tisdag, december 06, 2005

Misstroende diskussionerna

Jag tycker centern gör helt rätt, partiet vill genomföra en snabb misstroendeomröstning mot utrikesminister Laila Freivalds, när det idag stod klart att statsminister Göran Persson inte kommer att avsätta någon för hanteringen av tsunamikatastrofen.

Att genomföra en misstroendeomröstning nu mot Göran Persson med än gång, innan granskningen i riksdagens konstitutionsutskott är klar, är fel väg att gå. Även om jag kan förstå att det känns rätt - nu när media är med på tåget.

Kabinettssekreterare Hans Dahlgren riskerar dömas till minst sex månaders fängelse om hans fälls för grovt tjänstefel. Vi får se vad som händer nu efter att Moderaternas gruppledare Mikael Odenberg har skrivit till riksåklagaren och vill ha frågan utredd. Kan bli spännande

Min farmor sa till mig i helgen att hon ska rösta på sossarna, för att hon tycker att borgarna är dumma mot regeringen. Hon kommer att ändra sig, som många andra i Sverige. Vad borgligheten tar för beslut i frågan lär vi får reda på rätt snart – Alliansen har kallat till presskonferens kl 18.15 ikväll.

DOCK. Hela mitt inlägg på bloggen faller ju om man funderar i banorna att Mona Sahlin fick gå för en Toblerone. Skulle Sossarna agera så idag – skulle ju hela regeringen få avgå.

Inga kommentarer: