torsdag, februari 24, 2005

Vad har hänt med Svenska folket? Jag bara undrar.

Vad har hänt med Svenska folket? Jag bara undrar.

Du trodde min kärlek var här för gott
Vad du än trodde så trodde du fel
Att jag skulle vara nöjd med min lott
Vad du än trodde så trodde du fel
Jag vill få njuta själv när jag vill
Och jag vill älska i många år till
Den här gången så trodde du fel
När jag går ur det här blir jag hel

Att Arja Saijonmaa blev sist i senaste delfinalen i svenska melodifestivalen med en sådan grym låt är ett stort skämt och ett bevis på att svenskar antingen inte kan rösta eller inte kan schlager. Arja är mångfalden, liberalismen, öppenheten och framförallt får hon alla blommor att blomstra.

Visa Arja hatare säger att han är sååå 1987. Jag kan verkligen inte hålla med om det. Hon är inte överskattad och lever inte på sina gamla meriter. Hon har inte bara en hit, hon har många. Förutom just 1987 bidrag ”Högt över havet” så är ”Jag vill leva i Europa” en klassiker som hör hemma i historieböckerna. Hon är inte bara känd i norden, utan över hela Europa. Jag kan bara säga som min vän Olaary; ”Sextioett bast med de benen...ja, jag kommer att vara urlycklig om jag har sådana när jag är femtio...” Hur kunde svenska folket. Suck.

Inga kommentarer: