tisdag, oktober 30, 2007

Politiska bloggar en flopp?

Den frågan ställde sig DN för ett tag sedan. När jag började blogga 2004 gjorde jag det för att jag tyckte att det var en rolig grej och för att jag skulle få skriva av mig, på samma sätt som jag mår bra när jag är ute och springer. Mitt skrivande har inte varit omfattande, men jag har inte heller haft någon ambition med det heller.

Jag läser en hel del bloggar, då och då, några mer intensivt och om jag ska svara på frågan så är inte politiska bloggar någon flopp, utan har snarare berikat den politiska debatten. Självklart har bloggandet även fört med sig en massa annat som man kanske inte har någon stor nytta av, men man kan ju faktiskt välja att inte läsa detta.

Vi är inte många som regelbundet läser ledarsidor och debattartiklar, vi är nog snarare rätt få om man tittar på statistiken. Samma personer lyssnar nog också på P1 och väljer Agenda eller någon liknande program före en långfilm på söndagskvällen. På det här området så har faktiskt den nya tekniken och bloggandet för med sig någon nytt och bra – som är här för att stanna.

Inga kommentarer: