onsdag, maj 31, 2006

Vad vill inte Vänstern ha bort i skolan?


Idag uppger Svenska dagbladet att Vänstern kommer gå till val på att ta bort hemläxorna i grundskolan för att få en mer likvärdig skola. Jag tror att det är tvärtom.

För ett tag sedan presenterade LO en rapport som visade på förfallet i den svenska skolan och om inget görs blir resultatet lägre löner och färre jobb i Sverige. Själv tyckte jag om att få läxor och något som mina föräldrar hjälpte mig med och uppmuntrade. Jag är helt övertygad om att elever från hem som inte har studietradition kommer att drabbas än mer och hamna efter.

Förutom att Vänstern vill ha bort betygen, friheten att välja skola, radera ut friskolorna och tvinga eleverna till närmaste gymnasium, – ska nu läxorna bort. När ska då eleverna lära sig något? Jag är helt övertygad om att flera elever presenterar bättre hemma där de i lugn och ro kan göra sina skoluppgifter, men nu vill flumvänstern stänga den dörren också.

Det finns flera anledningar till varför vänstern och kommunisterna aldrig har fått sitta i regering i Sverige, här har vi en till.

Inga kommentarer: