lördag, april 08, 2006

Utmanad! - SUCK!

Jag hatar ju kedjebrev, men nu när man blir utmanad av kungen i självaste huvudstaden, måste man ju reagera på utmaningen.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
"Sail Racing presenterar en ny damjacka i Gore Windstopper, som ska vara helt vindtät och vattenavvisande med hög andningsförmåga."

Senaste numret av segling, fanns ju ingen bok i närheten...

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Min röd målade vägg i mitt sovrum. Armen kommer inte så långt.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Filmen Undergången. Sista dagarna av andra världskriget. Fick filmen gratis, då gårdagens hyrda dvd inte fungerade så bra.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Runt 22:20.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Det göteborgska regnet smattrandes på taket samt teven – trean och Payback.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick ut i regnet för att lämna in gårdagens hyrda dvdfilm och sa hej då till pojkvännen.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Bläddrade i kulturdelen av SVD. Beslutade mig att lösa korsordet, efter att jag stängt av datorn.

8. Vad har du på dig?
Röda träningsbrallor, från tiden som innebandytränare, en svart HM t-shirt och över den armens gröna myströja modell 1988.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Jag drömde inte något inatt, däremot överföll en svartklädd man med dålig andedräkt mig igår natt i drömmen. Pojkvän kom till undsättning!

10. När skrattade du senast?
Pojkvännens velighet över att komma iväg på fest ikväll. Själv sitter man kvar hemma och dricker mycket gott rött vin. Uppenbarligen framför datorn och svarar på meningslösa utmaningar.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Bor i vindslägenhet, med sovrum under takbjälkarna, rätt mörkt – förutom datorn som lyser upp tillvaron och svagt ljus på dimmern. På skrivbordet ligger det högar med nämndpapper, Prismas Engelska ordbok, diverse pennor, senaste numret av Segling samt en mindre hög av betalda räkningar som ännu inte har sorterats in i pärmen för utlägg 2006. Finns inget på väggarna. Kanske borde fixa till det.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Min kropp.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Undergången, Hitler och tredje rikets fall. Stängde precis av den. Underbart för en person som mig som älskar Nazihistoria.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Oj, mycket. Ett hotell i Alperna och en rejäl pub i England. Man ska alltid förena nytta med nöje.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Använder ibland välanvända strumpor, om och om igen.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Se till att ÖIS vinner allt som går att vinna för klubblag.

18. Tycker du om att dansa?
Ett måste då och då. Tackade dock nej till det ikväll. (Ska upp och jobba imorn…). För en gångs skull ska jag inte vara trött på jobbets söndagsmöten.

19. George Bush?
Vem skulle inte vilja vara världens mäktigaste man? Förresten, vem vill vara värmlänning?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke respektive flicka?
Hampus och Julia.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Absolut, vill gärna tillbaks till Nya Zeeland, kan även tänka mig att skriva mina memoarer på Barbados. Men blir Västkusten trogen livet ut.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Det här trodde du aldrig!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Den omtalade och rosa polacken Krzys, Tobbe som ändå inte har något att göra så här en lördagskväll, Chefen, samt min bästa vän Daniel som just nu är New York.

5 kommentarer:

Tobias Holdstock sa...

Du - jag har varit på middag och druckit vin. Jag besvarar din utmaning när jag inte är onykter. Sosse.

//tobbe

Johanna sa...

Jag var ju redan utmanad, men mitt svar hittar du här.

Anonym sa...

Tja, svarat pa dina underliga fragor, svaret finns pa min resedagbok: http://www.resedagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=99795§ion=blog

/Daniel.

Elizabeth sa...

Herlig lesing:D inte överraskande;)

Mjukispolacken sa...

Tar det imon gurra