onsdag, april 12, 2006

Sista dagen på jobbet

Idag slutar jag om ombudsman för Liberala ungdomsförbundet i Västsverige, ska strax plocka ihop mina sista saker på skrivbordet och bränna ut mina senaste 2,5 år av livet på dvd.

Har precis blivit avtackad av mina kollegor här i Göteborg och det känns nästan som att gå i pension, i ärlighetens namn börjar tårarna snart att rinna. Faan, är ju bara 22, snart 23 år! Hur ska det då kännas när jag blir 65?

Jag börjar nämligen arbeta på Lufs förbundskansli i nästa vecka. Det finns stockholmskt blod i mina ådror och inget jag förnekar, men jag betecknar mig som en ”go gubbe” och det för alltid. Mitt förakt för den kungl huvudstaden och mitt liv i exil, kommer väl att dokumenteras på den här bloggen. Till dess, glad påsk!

2 kommentarer:

Helene Odenjung sa...

Tråkigt att jag missade tårtan... Men tro inte att du kommer undan!

Öl? Får väl bli i Stockholm - men jag är där nästan varje vecka och om ca 160 dagar är valet över och du kan komma hem igen!

Pär Gustafsson sa...

Ölen är du fortfarande skyldig mig...Den får vi ta i Sthlm fru kommunalråd!