onsdag, mars 22, 2006

En vanlig tisdag...

Från halv tre till ett antal minuter efter nio igår kväll satt jag på SDN Gunnareds nämndsammanträde. Ett spännande möte, men det var snare av karaktären duell och då menar jag inte min Fp-kollega Lennart Duell. Duellen stod mellan vår ordförande Håkan Linnarson (s) och vice ordförande Roger Björn (m) , dessa två herrar tjötade hål i varandras huvun och försökte överträffa varann i kampen om att vara bäst. Vi andra dödliga satt snällt tysta och lyssnade. Snacka om at det var synd om förvaltning…

Även om det var ett långt möte där jag började gäspa redan vid tre och lyckades förbruka en dosa snus, så kunde man ta på stämningen. Det är valrörelse. Som jag har väntat!

På spårvagnen hem fick jag tag i extraupplagan av GT, han precis läsa klart om Laila Freivalds innan jag var hemma. Synd att det blev media som lyckades få henne att avgå och inte riksdagen… För jag tror att det hade kunnat bli så, men det hade ju inte vart bra för sossarna och då tvingas man ju istället bort. För en minister får ju aldrig sparken, heter det ju.

Sen somnade jag på soffan strax efter sena Rapport och vaknade till morgonsoffan som behandlade, ja just det – Laila. Har fortfarande ont i nacken. När jag kom till jobbet pointerades det även att jag var blå i pannan. Lyckades nämligen gå in i en av mina takbjälkar i sovrummet. Kan förklara dagens yrsel.


Inga kommentarer: