onsdag, mars 01, 2006

Carlshamre

Man kan bli arg för värre saker, som när jag precis spillde ut mitt kaffe över skrivbordet, men jag är riktigt förbannad. Under Europaparlamentsvalet 2004 hjälpte jag och kampanjade för folkpartisten Maria Carlshamre, jag kryssade henne inte – men hon kom in i parlamentet. Jag har beundrat henne, för sitt jobb som journalist (hon fick stora journalistpriset 1996). Sen dess har det gått många turer kring henne och idag meddelade Maria att hon ställer upp i riksdagsvalet för F!

Jag kan inget annat göra än att sucka högt och vara arg. För ni som inte förstår vad jag menar, känns detta svek på samma sätt som om Håkan Mild, skulle ha avslutat sin karriär i ÖIS eller än värre i AIK. Hänger ni med?

En sak är säker, det är tur att vi har en göteborgsk drottning i Europaparlamentet genom Cecilia Malmström.

Inga kommentarer: