måndag, september 19, 2005

Anneli Hulthén

Det finns vissa saker som vi Göteborgare slipper uppleva, eftersom vi bor där vi bor. Men snart finns det inga fördelar att bo kvar i Göteborg förutom ÖIS, Halta Lotta och regn. Det som gör mig så upprörd stavas; Anneli Hulthén. Anneli är kommunalråd, sosse och sa i helgen till G-P att hon vill öppna för att införa biltullar i vår vackra stad.

Tänk jag trodde att man hade lite självdistans till huvudstaden även hos regeringspartiet, men nej. Nu gör hon samma misstag som sin kollega Billström. Anneli, kommer inte drabbas då hon cyklar, jag lär inte heller göra det – jag åker vagn, men flera tusen lär göra det. I all upprördhet, kan jag inget annat än lyfta på axlarna och skratta. För Miljöpartiet vill ju bygga en ny bro över älven – för fötter och cykelhjul.

Måtte alla tullar falla.

Inga kommentarer: