onsdag, augusti 31, 2005

Allians, Göran och SVT

Alliansen. Leijonborg fick igenom ett av Fps största krav, ersättningsnivåerna. För övrigt kan man bara konstatera att det skrev politisk historia i Bankeryd i förmiddags. Inte någon borglig regering, vare sig den 1978 eller den 1991, har vart eniga om den ekonomiska politiken, innan eller egentligen efter valet. Finns inte mycket annat än säga att det är historiskt. Synd att man inte var där. En annan fråga som också måste funderas över, nu när Alliansen är eniga om den ekonomiska politiken, när blir vi samma parti? Jag hoppas det inte. En parallel kan ju göras med vårt grannland Finland, ett land som är vana med olika regerings sammansättningar, där går partierna till val själva och löser allt efteråt. Men dom har å andra sidan inte haft ett kompakt sossestyre i över sjuttio år.

Göran Johansson, fyllde ju 60 år idag (missa det tidigare) och det var många som ville fira den numera fd VU-ledamoten. Inget statsråd syntes, men firandet på Liseberg var ändå fyllt till bredden av småpåvar som ville fira sin store ledare. Tänk att tiden står still, det var säkert likadant när Gustav den III firade sin födelsedag, för vem vill inte fira han som har makten?

Såg ikväll ett inspelat avsnitt av SVTs Kommisonen, andra avsnittet och jag är redan fast. Men hur **** tänker publice service, som redan släppt dom första fyra svnitten på DVD? Den nya månaden har inte börjat, innan jag måste skära ner på min utgifter för att komma över dom kommande avsnitten. Varför kan det inte vara en amerikansk serie, då kunde jag ju fått tag på avsnitten från cyberrymden...hmm.

Inga kommentarer: