torsdag, januari 27, 2005

Att vara slampa handlar om klass

Världen är inte alltid lätt att leva i. Det finns många personer som genom åren har belyst detta på ett hedervärt sätt, jag själv sa en gång att ”jag är bitter, trött och jävligt förbannad”. Ett klassist citat som beskriver hur jobbigt livet – allt kan vara ibland. Men nu är det inte så att jag mår speciellt dåligt, jag trivs som fisken i vattnet. Dock kan det alltid vara skönt att kunna falla tillbaks och skrika på folk och just avreagera sig. Jag tror personligen att allt för många medborgare världen över inte gör det, istället går man till jobbet eller plugget i något grått skimmer och hoppas på att den snurrande världen ska bli bättre. Det är dags för avregleringar på våra känslor. Jag diggar verkligen personer som vågar stå upp och vara annorlunda och framförallt visa att dom bara är sig själva.

Ett annat citat som jag hittat ute i cyberrymden är "Att vara slampa handlar inte bara om sex, det handlar om attityd och utseende också”. Kan tänka mig att den grymma kommentaren kom till efter att någon sur och avundsjuk person som liksom inte förstått hur det är att vara en riktig slampa. Det handlar ju om klass. Om man nu förstår vad jag menar med mitt resonemang.

Over and out.

Inga kommentarer: